klik! oh klik!

Pages

Tuesday 31 May 2011

KALAU SAYA DAPAT RM300


Dengan nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI

Dayah mulakan pagi yang indah ini dengan menyertai contest yang ketiga .kenapa ada perkataan tiga ni ,.nampak numbor 3 je pagi-pagi ni .itulah sebab dayah join contest blog akak ITBM bukan IKBN..JANGAN SILAP TULIS ! .
ITBM


Syarat-syarat yang dinyatakan oleh akak Safra iaitu :

  • follow blog dia 
  • like page dia
  • letakkan banner contest dia
  • tag 1-3 orang sahabat anda

mudahkan ? so jangan lepaskan peluang anda .

tak salah mencuba ,kalau ada rezeki tu ,dapat laa,kalau tak ,tidak mengapa .asalkan kita ada usaha untuk berjaya memenanginya.InsyaALLAH .
 sekarang saya nyatakan KALAU SAYA DAPAT RM300 ,

jika saya memenangi contest ni dan mendapat hadiah yang dinyatakan diatas ,insyaALLAH saya akan menggunakannya ke arah kebaikan kerana berdosa jika menggunakan wang yang diterima kearah keburukan seperti menghabiskan wang dengan membeli alat permainan yang mungkin membuat masa .insyaALLAH .
Saya akan menggunakan wang tersebut untuk membeli buku pelajaran saya iaitu STPM kerana sekarang ini setiap sekolah memang tidak menyediakan buku teks untuk pelajar STPM .jadi saya akan menggunakan wang tersebut kearah kebaikan .

Saya akan menghulurkan bantuan kepada seorang pakcik yang saya temui ,yang  memerlukan bantuan .setiap kali saya ke pasar malam ,saya akan memberi sedekah kepada pakcik itu dengan wang yang akan diberikan .insyaALLAH .Pahala itu juga akan dapat kepada orang yang memberi wang itu kepada saya.Tidak kisahlah wang itu berjumlah berapa ,asalkan hati kita itu IKHLAS memberi .Hanya ALLAH yang mengetahui .
(insyALLAH jika saya memenangi contest ini ) 

Ini sahaja yang mampu saya lakukan .INSYAALLAH ..
~amiin ~

saya tagkan sahabat-sahabat saya iaitu :

SEMOGA BERJAYA YA SAHABAT-SAHABATKU...




1 comment:


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

AKTIVITI (1) ANGAN-ANGAN (2) ANTIK (1) BINATANG (1) bloglist (1) BUNGA (1) CONTEST (3) DIARIKU (7) DOODLE FREE (1) FORMULA (1) FREEBIES (1) GANGGUAN (1) GROUP (1) HADIAH (1) hari bapa (1) ILMU AGAMA (1) join (1) kakakku (1) KEBENCIAN (1) KITCHEN (2) lagu (1) lirik lagu suju (1) MASAKAN (1) NEW YEAR (1) NORA ELENA (1) NOVEL (1) PASTRY (1) pengajaran (1) PERBEZAAN (1) PTPL (1) RAYA (1) TIPS (3) TUTORIAL (1) UAI (1)