klik! oh klik!

Pages

Monday 20 June 2011

BUNGA MAWAR

 
Kenapa dya suka Rose ?

sebabnya dengan bunga rose hati akan merasa tenang bila melihatnya .Setiap kali keluar ,akan beli bunga rose.tapi sekarang jarang sudah .Tatkala bila hati sedih ,merasa kehilangan rose-rose itu .Rose itu dapat menarik hati kita apabila kita berada dalam kesedihan ,kekecewaan dan perpisahan .Perempuan tidak dapat dielakkan dari rose ,betul kan ? Perempuan mana yang tak suka bunga ? ada ka ? tapi sukar laa ...majoritinya memang suka la kan .Teringat kenangan lalu bersama gegirl .Group time form5 .,pergi beli bunga rose sama-sama .ambik gambar buat kenangan .Disitu bermulalah persahabatan kami .
Secara peribadinya , rose ini melambangkan sesuatu .Rose selalu dihatiku.Dya sentiasa berharap hidup dya akan menjadi selalu indah .Siapa yang tak mahu hidupnya menjadi indah ? tak de orang yang sukakan kesengsaraan ...
 
Tiba-tiba teringat kisah lalu yang selalu membuatkan dya menangis .Mempunyai masalah dengan seorang kawan .Dya sentiasa berharap agar suatu hari nanti kami boleh menjadi seorang kawan .Sehingga kini dya sayangkan dia sahabatku .Walaupun dua tahun sahaja dapat mengenali antara satu sama lain .Dya sentiasa berharap dengan kesabaran itu akan muncul satu mimpi yang indah ,iaitu bersahabat dengan dia selalu .dan akhirnya Ya ALLAH ,Aku brsyukur kepadamu kerana dia sudah menjadi sahabatku .Terima kasih YA ALLAH kerana Engkau lembutkan hati aku dan dia .Semoga persahabatan kami kekal selama-lamanya.AMIIN.... 
 
kerana dya menganggap cabaran itu seperti bunga rose kerana apabila kita ingin mengambilnya kita perlu berhati-hati kerana duri  ada dibatangnya ,jika salah langkah ,maka sakitlah yang kita dapati .

0 ORANG NAK BERI HADIAH:

Post a Comment


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Labels

AKTIVITI (1) ANGAN-ANGAN (2) ANTIK (1) BINATANG (1) bloglist (1) BUNGA (1) CONTEST (3) DIARIKU (7) DOODLE FREE (1) FORMULA (1) FREEBIES (1) GANGGUAN (1) GROUP (1) HADIAH (1) hari bapa (1) ILMU AGAMA (1) join (1) kakakku (1) KEBENCIAN (1) KITCHEN (2) lagu (1) lirik lagu suju (1) MASAKAN (1) NEW YEAR (1) NORA ELENA (1) NOVEL (1) PASTRY (1) pengajaran (1) PERBEZAAN (1) PTPL (1) RAYA (1) TIPS (3) TUTORIAL (1) UAI (1)